Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita služeb lůžkové rehabilitace z pohledu uživatelů, srovnání dvou pracovišť
Tomková, Alice ; Slanina, Petr (vedoucí práce) ; Tošnarová, Hana (oponent)
Předmětem diplomové práce je srovnání dvou lůžkových rehabilitačních oddělení z pohledu pacienta. Úvod práce je zaměřen na postavení zdravotnických zařízení v současném zdravotním systému z hlediska ekonomického, jeho kredit a budování značky konkrétního zdravotnického zařízení. Dále je definován pojem kvality ve zdravotnictví a metodologie přístupu k jejímu hodnocení a to jak objektivní, tak subjektivní. V objektivní metodologii jsou uvedeny standardy, akreditační systémy a hodnotící odborné škály. Na teoretickou část navazuje část empirická, která obsahuje kvantitativní výzkum metodou dotazníkového šetření na dvou pracovištích lůžkové rehabilitace v Praze. Jedno hodnocené zdravotnické zařízení je akreditované a druhé bez akreditace. V první kapitole je uvedena charakteristika obou srovnávaných lůžkových rehabilitačních zařízení, dále je upřesněna struktura dotazníků, jejich časové zařazení a distribuce. Následuje analýza výsledků výzkumu a identifikace oblastí vhodných ke zlepšení na jednotlivých pracovištích. Ukazuje se, že největší rezervy jsou v oblasti komunikace zdravotnického pracovníka a pacienta, v oblasti ubytovacích služeb a v míře soukromí. Sociologická sonda pak ukazuje, které faktory jsou klíčové z hlediska spokojenosti pacientů z různých sociálních skupin. KLÍČOVÁ SLOVA...
Kvalita zdravotní péče v nemocnicích Kraje Vysočina
Vrzalová, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality zdravotní péče v nemocnicích Kraje Vysočina. Kvalita zdravotní péče je zkoumána v nemocnicích v Jihlavě, Havlíčkově Brodě, Třebíči, Pelhřimově a Novém Městě na Moravě. Cílem diplomové práce je na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení pro nemocnice v Kraji Vysočina, na jaké oblasti řízení kvality zdravotní péče by se měly nemocnice zaměřit. Diplomová práce zhodnotí proces získání akreditací, monitorování nežádoucích událostí a poskytne návrhy pro řízení kvality zdravotní péče. Všechny nemocnice mají zavedený systém řízení kvality zdravotní péče. Základem pro tvorbu doporučení je kvalitativní výzkum, konkrétně hloubkový rozhovor. Práce dochází k závěru, že kvalita zdravotní péče je pro nemocnice v kraji důležitá.
Program kontinuálního zvyšování kvality péče v soukromém zdravotnickém zařízení na Ukrajině
Shvets, Anna ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Pažitný, Peter (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh programu kontinuálního zvýšení kvality služeb v dlouhodobě existujícím multioborovém zdravotnickém zařízení Nebolejka, umístě-ném ve městě Charkov na Ukrajině. Práce je rozdělena do několika častí. Teoretická část je zaměřena na zkoumání kvality z pohledu zdravotnického systému a analýzu aktuálního stavu systému zdravotní péče na Ukrajině. V praktické části hodnotím po-mocí výzkumu spokojenosti kvalitu zdravotní péče v soukromém zdravotnickém zaří-zení Nebolejka a stanovuji kontinuální program zvýšení kvality služeb. Součástí práce je také ověření pomocí opakovaného výzkumu účinnost vypracovaného programu po jeho uplatnění v období prosinec 2016 - leden 2017. Práce je užitečná především pro zdravotnické zařízení Nebolejka, protože se dá předpokládat, že zvýšení kvality služeb povede k získání lepšího konkurenčního postavení na trhu.
Spokojenost sester se současným stavem českého zdravotnictví
Sovová, Jana ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Pírková, Vendula (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jestli jsou všeobecné sestry spokojené se systémem poskytování zdravotní péče v ČR, jak hodnotí kvalitu poskytované péče, vybraná reformní opatření a jak se jejich hodnocení odlišuje od hodnocení laické veřejnosti. Data ke zjištění zmíněných otázek byla sebrána formou kvantitativního výzkumného šetření, konkrétně pomocí elektronických a papírových dotazníků. Následně byly výsledky tohoto šetření porovnány s výsledky šetření na stejné téma mezi občany ČR. Výzkum mezi veřejností každoročně probíhá v rámci výzkumu Naše společnost realizovaném Centrem pro výzkum veřejného mínění. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že všeobecné sestry jsou ve svém hodnocení velmi kritické, hodnotí systém poskytování zdravotní péče i její kvalitu záporněji než veřejnost a k většině reformních opatření se staví spíše odmítavě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kvalita služeb lůžkové rehabilitace z pohledu uživatelů, srovnání dvou pracovišť
Tomková, Alice ; Slanina, Petr (vedoucí práce) ; Tošnarová, Hana (oponent)
Předmětem diplomové práce je srovnání dvou lůžkových rehabilitačních oddělení z pohledu pacienta. Úvod práce je zaměřen na postavení zdravotnických zařízení v současném zdravotním systému z hlediska ekonomického, jeho kredit a budování značky konkrétního zdravotnického zařízení. Dále je definován pojem kvality ve zdravotnictví a metodologie přístupu k jejímu hodnocení a to jak objektivní, tak subjektivní. V objektivní metodologii jsou uvedeny standardy, akreditační systémy a hodnotící odborné škály. Na teoretickou část navazuje část empirická, která obsahuje kvantitativní výzkum metodou dotazníkového šetření na dvou pracovištích lůžkové rehabilitace v Praze. Jedno hodnocené zdravotnické zařízení je akreditované a druhé bez akreditace. V první kapitole je uvedena charakteristika obou srovnávaných lůžkových rehabilitačních zařízení, dále je upřesněna struktura dotazníků, jejich časové zařazení a distribuce. Následuje analýza výsledků výzkumu a identifikace oblastí vhodných ke zlepšení na jednotlivých pracovištích. Ukazuje se, že největší rezervy jsou v oblasti komunikace zdravotnického pracovníka a pacienta, v oblasti ubytovacích služeb a v míře soukromí. Sociologická sonda pak ukazuje, které faktory jsou klíčové z hlediska spokojenosti pacientů z různých sociálních skupin. KLÍČOVÁ SLOVA...
Spokojenost pacientů se službami praktických lékařů pro dospělé
BUREŠOVÁ, Adriana
Spokojenost pacientů s poskytovanými službami je rozsáhlé a aktuální téma. Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit spokojenost pacientů se službami praktických lékařů pro dospělé v Českých Budějovicích, Trhových Svinech a Borovanech. Spokojenost pacientů je hodnocena především v souvislosti s uspokojováním jejich potřeb během onemocnění. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část tvoří sedm kapitol. První kapitola je úvodem do oboru všeobecného praktického lékařství a zabývá se pojmem kvalita zdravotní péče. V šesté kapitole se zkoumá spokojenost a její vliv na hodnocení kvality služeb ze strany pacientů. Poslední, sedmá kapitola je zaměřena na vztahy zdravotnických pracovníků a pacientů. V praktické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován kvantitativní výzkumnou strategií, metodou dotazování a technikou dotazníkového šetření. Dotazník vytvořený pro hodnocení spokojenosti pacientů obsahuje patnáct otázek. Tato část práce obsahuje cíl, hypotézy, metodiku, výsledek výzkumu, diskusi a závěr. Pro splnění diplomové práce byly stanoveny dvě hypotézy. H1: Lékaři, jež mají ordinační dobu také v odpoledních hodinách, jsou lépe hodnoceni než ti, kteří mají ordinační dobu jen v dopoledních hodinách. H2: Pacienti z menších měst budou se službami praktických lékařů spokojeni více, než pacienti z velkých měst. Výzkumný soubor byl tvořen 453 respondenty. Získaná data byla zpracována za použití programu Microsoft Office Excel 2010 a poté byla zpracována do grafů či tabulek. Hypotézy byly testovány použitím testu homogenity v kontingenční tabulce. Výsledky diplomové práce mohou sloužit jako rozšíření informace pro praktické lékaře pro dospělé na toto aktuální téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.